Monday, January 27, 2014


Hey! Chinese amigo-friends. Why you no tell me 'bout this, fucking HUH! It's only 7 years old, I haven't done much writing on Song since 2007. And it's not like this is important or anything. Here's from a 2010 write-up, including an English translation of a particularly unimportant part:

"[A] schoolmate of [Song's] named Tao Luosong said in a 2007 statement that while principal Bian and other teachers were beaten on a stage, “Song Binbin happened to stand behind me. I heard her say, ‘That might be a way to cut back their arrogance.’” (“煞煞他们的威风也好.” I should say that the expression “也好” is somewhat difficult to translate; it has a tone of “not the best option, but…”)

End-fucking-quote. 

Chinese amigo-friends, let me ask you some friendly questions:

1. COULD VIOLENCE HAVE OCCURRED THAT DAY WITHOUT THE APPROVAL OF THE STUDENT LEADERS?
2. WHO WAS THE FUCKING LEADER OF THE STUDENTS?
3. DOES NOT SONG'S STATEMENT HEARD BY TAO TEND TO PROVE SONG'S APPROVAL OF THE VIOLENCE SHE HERSELF WAS WITNESSING?

You just don't get the concept of "evidence," do you? Don't get the meaning of "principals" in the law, no matter how many fucking times I've explained it here. "Principals in the Death of a Principal"-- ZOOM! right over your heads, huh? Okay, fine, those concepts didn't "sink in." Did it never occur to any of you that this might be of interest to me? Anybody ever think, "I wonder if that crazy American, Ben, would find this interesting? Maybe I'll pass along this statement of an eyewitness to Bian Zhongyun's murder who overheard a statement by Song Binbin as she was witnessing the beating, just in case."  No, huh?

Okay. Got it. No prob!  No hard feelings! Don't think it hasn't been a little slice of heaven! 'Cause it hasn't. 

我在1964年考入北京师范大学附属女子中学高中部。我的初中是在北京女十二种读过的。女十二中在1949年以前是个教会学校,名叫贝满女子中学。

师大女附中在北京名气响亮,我看中它的原因是升学率百分之九十九。我们高一(四)班全部都是从外校考入的尖子学生,同学之间团结友爱,个个争强好胜。

但整个校园里弥漫着一股潜藏的等级观念,有人喜欢有人愁。这个学校里太多了,毕业的毛泽东的女儿,林彪的女儿不算,我在校时有刘少奇的女儿刘亭亭,邓小平的女儿邓榕,部长的女儿大把抓。

我们班没有太大的干部女儿。文革时,我的同桌高滨滨突然被围斗,我才知道她是自杀了的“东北王”高岗的女儿。在高二(四)班,她应该算是最大的,尽管已经失势。

从一九六四年毛泽东喊出“千万不要忘记阶级斗争”,落实到女附中是“社会主义教育运动”。文革前,政治空气就远比学习气氛浓烈。

共 产党撕破面纱露出狰狞面目,于我而言是一九六六年八月一日。那一天,我们这些在邢台军训的学生突然被召回,一进学校,许多人目瞪口呆。“老子英雄儿好汉, 老子反动儿混蛋”的白纸黑字的对联贴在宿舍楼门口。还有“打倒黑五类子弟!”“打倒资产阶级狗崽子!”等等。原来在我们参加军训的十天里,形势大变。反工 作组的学生已经成为英雄。学生按出身血统分为三、六、九等,什么红卫兵、红外围、黑五类子弟等等。红卫兵的出身必须是革命干部、革命军人、工人、贫农、下 中农才行。

几天以后,8月5号,我亲眼看到,在学校里,三个校长,两个主任一字排开跪在操场的高台上。红卫兵勒令他们说:“我是黑 帮,我是牛鬼蛇神。”有几个女学生提着棍子不时打他们。校长卞仲耘当晚死去。红卫兵头目第二天在学校的大喇叭里恐吓:“任何人不许往外说,谁说出去谁负 责。”

文革前学校学生里有些人入了党,后来改名为宋要武的宋彬彬就是党员。她爸爸是宋任穷,是东北局书记,总管东北三省。校领导和 老师对家庭有势力的孩子另眼相看。文革初期,我们学校由邓榕传达她爸爸邓小平的指示,我看见白老师(共青团负责人)与邓榕并肩而行,邓榕滔滔地说着什么, 白老师谦恭的态度就好同对待首长一样。

宋彬彬是红卫兵的头头之一。8月5号卞仲耘、胡志涛、刘致平校长和梅树民、汪玉冰主任跪在操 场高台上被打的时候,宋彬彬正好站在我身后。我听到她说:“煞煞他们的威风也好。”我们学校是“红八月”打人风的始作俑者。不久后,八一八,宋彬彬在天安 门上受到毛主席的接见,她给毛主席戴上了红卫兵袖章。当时我是在电视上看的实况转播。毛主席跟她说“要武嘛”。宋彬彬改名为“宋要武”。她后来去了美国。 她对8月5号发生的毒打和打死人,至今还没有表示过道歉。

一场名叫“文化大革命”的残暴动从这一天开始。我的另一个生活也从这时开始。

2007年6月8日
寄自澳洲